Kwaliteit

De kwaliteit van zorg is voor ons erg belangrijk. Wij doen alles wat er in onze macht ligt om de kwaliteit de waarborgen. Ook zijn wij u dankbaar wanneer u ons feedback wilt geven. Op deze pagina kunt u daar alles over lezen.

Kwaliteitsdocumenten

Wij beschikken over een goedgekeurd kwaliteitsstatuut, klik hier voor inzage.

Wij zijn in 2022 na een steekproef geselecteerd door de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd voor visitatie. Klik hier voor inzage in het inspectierapport.

Wij werken geheel volgens de AVG

Patiënttevredenheid

Het leveren van goede zorg en patiënttevredenheid staan bij ons hoog in het vaandel. Bij Psychologie la Croix wordt een vragenlijst, de Consumer Quality Index (CQi), gebruikt om de kwaliteitsaspecten van de zorg vanuit het perspectief van de patiënt in kaart te brengen. Aan onze patiënten wordt zowel bij aanvang als bij afronding van het behandeltraject gevraagd om deze vragenlijst in te vullen. De gemiddelde scores worden vervolgens gebruikt om onze processen en zorg verder te optimaliseren.

Hieronder ziet u de gemiddelde CQi-scores uit de periode 01-01-2023 tot en met 31-12-2023.

Neemt de behandelaar u serieus (1-5):4.9
Bereikbaarheid en contact behandelaar (1-5):4.6
Samen beslissen (1-5):3.6
Uitvoering behandeling (1-5):4.3
Informatie bespreken ROM (1-5):4.2
Rapportcijfer (0-10):    8.2

Bij Psychologie la Croix stimuleren wij onze patiënten om een waardering achter te laten op ZorgkaartNederland, een website van de Patiëntfederatie Nederland waar patiënten hun ervaring met een zorginstelling kunnen delen.

Zorgstandaarden

In het opstellen van een behandelplan hanteren wij de Zorgstandaarden zoals gepubliceerd op www.zorgstandaarden.nl. Deze standaarden zijn ontwikkeld voor zorgverleners en gebaseerd op bevindingen uit de wetenschap. Door ons hieraan te houden, waarborgen we de kwaliteit van de zorg die we leveren. Indien nodig wordt ook gebruik gemaakt van de multidisciplinaire richtlijnen van het Trimbos instituut, zie https://richtlijnendatabase.nl.

Mocht u geïnteresseerd zijn in de richtlijnen van angst en depressie, dan kunt u de cliënt-versie hiervan inzien op www.nedkad.nl.

Klachten

Bij Psychologie La Croix doen wij ons uiterste best om goede zorg te bieden. Indien u onverhoopt een klacht heeft of niet tevreden bent, laat het ons zo snel mogelijk weten. Wij lossen dit graag voor en met u op. U kunt uw klacht bespreken met uw behandelaar of de betrokken regiebehandelaar. Indien dit niet lukt, kunt u contact opnemen met de bestuurder, mw. La Croix, via info@psychologie-lacroix.nl of 020-2330154. Wij zullen u in de meeste gevallen uitnodigen voor een gesprek om u te horen in uw ervaringen met onze instelling en collega’s. Uw feedback is voor ons zeer waardevol. Het helpt onze zorg te verbeteren. Komt u er samen met ons niet uit, dan kunt u gratis ondersteuning krijgen van een onafhankelijke klachtenfunctionaris, via de het klachtenloket zorg. Deze helpt u bij advies en bemiddeling. Blijft de klacht onopgelost, dan kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie zorg. Deze commissie behandelt de klacht onafhankelijk en kan een bindend advies geven. Wilt u meer informatie of wilt u een klacht direct melden? Dan kunt u contact opnemen via info@psychologie-lacroix.nl

Algemene voorwaarden

Behandelkosten

Psychologie la Croix spant zich in om met de meeste zorgverzekeraars in Nederland contracten te sluiten. De gemaakte zorgkosten worden dan rechtstreeks bij de zorgverzekeraar gedeclareerd en vergoed vanuit de basisverzekering van de Zorgverzekeringswet. Hierbij geldt wel dat u eerst uw eigen risico moet te betalen. Indien u ervoor heeft gekozen om uw eigen risico op een hoger bedrag in te stellen, dan is dat bedrag van toepassing en dient u dat zelf te betalen.

Afspraak annuleren

Mocht u niet op de gemaakte afspraak kunnen komen, verzoeken wij u vriendelijk om de afspraak minstens 48 uur van tevoren te annuleren. Voor afspraken op de maandag geldt een minimale afzegtermijn van 72 uur. Als u niet verschijnt op een afspraak of een afspraak te laat afzegt, dienen wij no-show kosten in rekening te brengen. Dit betreft een bedrag van 90 euro en wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar.

Declaratiebepalingen Privacybezwaren GGZ

Bekostiging is volgens het Zorgprestatiemodel op basis van het daadwerkelijk aantal behandelingen, de duur van de behandeling en het type behandeling. Elke type (beroep) behandelaar heeft een eigen tarief. Binnen het Zorgprestatiemodel worden alle directe minuten die zorginhoudelijk zijn gedeclareerd.

Volgens de huidige regelgeving is het niet meer verplicht de diagnose(s) te vermelden op de factuur die naar uw zorgverzekeraar gaat. Als u uw diagnose liever niet vermeld wil hebben op uw factuur, dient u dit bij aanvang van het behandeltraject kenbaar te maken bij uw behandelaar. U zult dan een privacyverklaring tekenen waarna uw diagnose(s) onvermeld blijven op de facturen.

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) verplicht alle GGZ aanbieders, zoals ook Psychologie la Croix, op basis van de regeling ‘Geestelijke gezondheidszorg en forensische zorg NR/REC_2313a’ wettelijk de score op de HoNos+ vragenlijst aan te leven. De NZa is op grond van de wet marktordening gezondheidszorg (Wmg) bevoegd om een aanleveringsverplichting op te leggen. Uw gegevens worden door ons anoniem aangeleverd via een beveiligde omgeving.

In de generalistische basis-ggz wordt volgens de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) geen diagnose-informatie vermeld op de factuur van het zogenoemde zorgzwaarteproduct.

Indien u uw wensen hierin niet kenbaar heeft gemaakt en onze algemene akkoordverklaring (afsprakenformulier) bij intake heeft getekend, gaan wij ervan uit dat u geen bezwaar heeft tegen bovengenoemde zaken.

HKZ certificering

Psychologie La Croix is HKZ gecertificeerd volgens de norm Zorg en Welzijn. Dit betekent dat we continu werken aan veilige patiëntgerichte zorg en dat we deze zorg continu verbeteren. HKZ is de Nederlandse kwaliteitsnorm voor Zorg en Welzijn en is gebaseerd op ISO 9001.

Dit betekent voor u dat er heldere afspraken worden gemaakt over uw behandeling, dat wij veilige zorg garanderen, dat wij leren van incidenten en feedback en dat wij onze zorgprocessen continue verbeteren.

Informatie bespreken ROM (1-5):

4.7

Neemt de behandelaar u serieus (1-5)

4.8

Bereikbaarheid en contact (1-5):

4.9

Samen beslissen (1-5):

4.7

Uitvoering behandeling (1-5):

4.4

Wat ons uniek maakt?

De volgende zaken maken ons uniek.

Opleidingsinstelling

Een erkende praktijkopstelling voor de GZ-opleiding en de opleiding tot psychotherapeut.

Hoge kwaliteit van zorg

We voldoen aan het HKZ keurmerk. Bieden behandelingen aan in de basis en specialistische GGZ.

De patiënt centraal

We streven er naar zo goed mogelijk aan te sluiten bij de klachten, wensen en mogelijkheden van onze cliënten.

Psychoanalytisch

Wij werken vanuit een psychoanalytische bril.