Werkwijze
Nadat u een verwijsbrief heeft gekregen van de huisarts kunt u zich bij ons aanmelden. Op deze pagina vindt u alle informatie over het aanmeldproces en de behandeling.

Aanmelden
Om een behandeltraject vergoed te krijgen bij uw zorgverzekeraar is het noodzakelijk dat u over een correcte verwijsbrief beschikt.


Wachttijd
Wij hebben helaas een wachttijd. Voor de intake bedraagt de wachttijd op dit moment 1 maand. Voor de behandeling bedraagt de wachttijd 2 maanden. De wachttijd voor psychotherapie is op dit moment helaas 1,5 jaar. Als u de wachttijd te lang vindt, kunnen wij met u meedenken over een alternatief. Ook kunt u contact opnemen met zorgbemiddeling van uw verzekeraar.
Intakefase
Het eerste gesprek wordt het intakegesprek genoemd en neemt doorgaans 60 minuten in beslag. In dit gesprek maken u en de therapeut kennis en worden de aard, ernst en complexiteit van uw klachten, uw hulpvraag, uw achtergrond en wensen in kaart gebracht. Op basis van het intakegesprek stelt de therapeut de diagnose vast.


Behandelplan
Na afronding van de intake stelt uw behandelaar een behandelplan op. In het behandelplan staat uw diagnose, beschrijvende diagnose en uw behandeldoelen. Voorafgaand aan de behandeling wordt met u besproken of u akkoord bent met de voorgestelde behandeling. Wij proberen u zo goed mogelijk te horen in uw wensen en werken op basis van shared decision making.
Tarieven
De behandeling wordt vergoed als een diagnose kan worden gesteld. U kunt de tarieven voor GGZ zorg vinden op de website van de Nederlandse Zorg Autoriteit. De tarieven kunnen daarnaast verschillen per verzekeraar.


Kwaliteit
Kwaliteit van zorg is voor ons van groot belang. Hier vindt u hoe wij de kwaliteit geborgd hebben.
Cliënttevredenheid
Psychologie la Croix vraagt cliënten regelmatig om hun mening over de behandeling. Dit gebeurt via een standaard vragenlijst (CQi) die gaat over hoe ze behandeld worden, of ze meedenken over hun behandeling en hoe tevreden ze zijn. Cliënten geven ook een cijfer voor hun behandeling. Omdat andere zorgverleners dezelfde vragenlijst gebruiken, kunnen we onze resultaten vergelijken en leren hoe we beter kunnen worden.
Informatie bespreken ROM (1-5):
4.7
Neemt de behandelaar u serieus (1-5)
4.8
Bereikbaarheid en contact (1-5):
4.9
Samen beslissen (1-5):
4.7
Uitvoering behandeling (1-5):
4.4
Wat ons uniek maakt?
De volgende zaken maken ons uniek.

Opleidingsinstelling
Een erkende praktijkopleidings-instelling voor de GZ-opleiding en de opleiding tot psychotherapeut.

Hoge kwaliteit van zorg
We voldoen aan het HKZ keurmerk. Bieden behandelingen aan in de basis en specialistische GGZ.

De patiënt centraal
We streven er naar zo goed mogelijk aan te sluiten bij de klachten, wensen en mogelijkheden van onze cliënten.

Psychoanalytisch
Wij werken vanuit een psychoanalytische bril.