+31 (0)20 2330 154 | +31 (0)6 14966541 secretariaat@psychologie-lacroix.nl

Wachttijd

We streven er naar om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Wanneer we dit niet kunnen garanderen zijn we genoodzaakt een aanmeldingsstop te hanteren, welke dan op de website kenbaar wordt gemaakt. Momenteel hebben we geen aanmeldingsstop en kunt u zich telefonisch of via het e-mailadres aanmelden.

  • Voor de Specialistische GGZ hebben wij een aanmeldwachttijd van 12 weken. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.
  • Ook voor de Basis GGZ hebben wij een aanmeldwachttijd van 12 weken. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.

Er zijn geen verschillen in wachttijden tussen hoofddiagnosegroepen. Daarnaast geldt de aanmeld- en behandelingswachttijd voor alle zorgverzekeraars. Belangrijk voor u om te weten is dat wij geen contract met Menzis (basis en specialistische GGZ) en met CZ (specialistische GGZ) hebben voor 2019. Wanneer u verzekerd bent bij Menzis (Anderzorg en Azivo) of CZ (OWM Centrale Zorgverzekeraars groep, Delta Lloyd en OHRA) kunt u wel bij ons terecht. U dient dan zelf de volledige factuur aan ons te voldoen. Deze factuur kunt u indienen bij uw zorgverzekeraar en afhankelijk van uw polis krijgt u een percentage vergoed. Het is belangrijk dat u zich hierover goed laat informeren door uw zorgverzekeraar.

Laatste update: 03-10-2019

“Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 4 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”