+31 (0)20 2330 154 | +31 (0)6 14966541 secretariaat@psychologie-lacroix.nl

Wachttijd

We streven er naar om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Wanneer we dit niet kunnen garanderen zijn we genoodzaakt een aanmeldingsstop te hanteren, welke dan op de website kenbaar wordt gemaakt. U kunt u zich telefonisch of via het e-mailadres aanmelden.

  • Voor de Specialistische GGZ hebben wij een aanmeldwachttijd van 16 weken. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.
  • Ook voor de Basis GGZ hebben wij een aanmeldwachttijd van 16 weken. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.

Er zijn geen verschillen in wachttijden tussen hoofddiagnosegroepen. Daarnaast geldt de aanmeld- en behandelingswachttijd voor alle zorgverzekeraars.

Belangrijk voor u om te weten is dat wij de volgende contracten met zorgverzekeraars hebben voor 2021 voor zowel basis en specialistische GGZ.
* ASR (o.a. Ditzo, De Amersfoortse)
* Caresq (o.a. Aon, Aevitae)
* DSW Zorgverzekeraar (o.a. inTwente, Stad Holland Zorgverzekeraar)
* Eno Zorgverzekeraar (o.a. Salland Zorgverzekeringen, ZorgDirect, HollandZorg)
* Multizorg VRZ (o.a. ONVZ, VvAA zorgverzekering en PNO Zorg)
* OWM Zorg en Zekerheid (o.a. Zorg en Zekerheid en AZVZ)
* Zilveren Kruis (o.a. FBTO, Interpolis, De Friesland, Pro Life)

Voor 2021 hebben wij de volgende contracten met zorgverzekeraars voor alléén basis GGZ. Bent u hier verzekerd dan kunt u ook terecht bij ons voor specialistische GGZ. U kunt dan uw factuur indienen bij uw zorgverzekeraar via een restitutiepolis. U kunt hiervoor de voorwaarden en tarieven bij uw zorgverzekeraar opvragen.
* CZ (o.a. OHRA Zorgverkeringen, Nationale Nederlanden, Just, Delta Loyd)
* VGZ (o.a. Univé, ZEKUR, Bewuzt, UMC, Zorgzaam verzekerd, National Academic, Besured, Promovendum)

Wij hebben geen contract met Menzis (basis en specialistische GGZ),
CZ (specialistische GGZ) en VGZ (specialistische GGZ) voor 2021.

Indien wij geen contract hebben met een zorgverzekeraar dan dient u zelf de volledige factuur aan ons te voldoen. Deze factuur kunt u indienen bij uw zorgverzekeraar en afhankelijk van uw polis krijgt u een percentage vergoed. Het is belangrijk dat u zich hierover goed laat informeren door uw zorgverzekeraar.

Laatste update: 09-04-2021

“Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 4 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”